Skip to main content

עובדים זרים בסעודיה נשארו בבתים בעקבות שינוי מדיניות

הממשלה הסעודית הבטיחה פשיטות על עסקים, שווקים ואזורי מגורים כדי לתפוס עובדים זרים בעלי אשרות שאינם חוקיות.
ברחובות הבירה ריאד הסעודי היו שקטים במיוחד ביום שניכגולים רבים נשארו בבית , כדי למנוע את תחילתו שלהסנקציות על ממשלת עובדי זרים לא חוקיים .

אתרי בנייה היו נטושים, התנועה של שעת עומס הגמגום של ריאד זרמה בצורה חלקה והרבה חנויות ודוכנים בשוק היו סגורות בשכונות בדרך כלל עסוקות , כי הם ביתם של מספר גדול של הקהילה הזרה ההכנסה הנמוכה של ערב הסעודית.

הממשלה של יצואנית הנפט המובילה בעולם הבטיחה פשיטות על עסקים , שווקים ואזורי מגורים כדי לתפוס גולים אשרותשאינם חוקיות משום שהם לא עובדים עבור החברה , כי " בחסות " כניסתםלממלכה.

באזור התעשייה ריאד , שם עובדים רבים הם זרים , רוב החנויות היו סגורות ביום שני בבוקר , על פיעדיםשאמרו שהוא ראה תריסר אנשים מתרוצציםלכיסוי כאשר הם שמעוסירנה משטרהמכביש סמוך.

"אף אחד לא בא לקנות שום דברבכל היום. זה מצב רע מאוד ", אמר אבו צף ,סורי שבבעלותוחנות חלקי מכונה באזור.

האכיפה של כללי ויזה היא מאמץ נוסף כדי לסייםשוק שחור לעובדים מיובאים זולים, לחתוך את כוח העבודה הזר ולפנות מקומות עבודה במגזר פרטי,לאזרחים סעודיים.

"קמפיין ביטחון השדה,בתיאום עם משרד העבודה, יתקיים בכל הערים , מחוזות , כפרים ועיירות כפריות ", אמר דובר משרד פנים , אלוף מנצור תורכי בהצהרה ביום ראשון.

שיעור האבטלה הסעודי הרשמי של 12 אחוזים אינו כוללמספר רב של אזרחים שאומרים שהם לא מחפשיםעבודה.

העלאת תעסוקה במגזר פרטיתבמדינה שבה רוב הסעודים הםבמשרות ממשלתיות ,ושבו עסקים להעסיק יותר זרים מאשר מקומיים, היא אתגר גדוללממלכה.

כתשעה מיליון זרים , פועלים בעיקר לא מיומן או עובדים מקומיים, לחיות לצד 18 מיליון סעודים. הכסף שהם שולחים הביתה הוא חיוני למדינות משלהם, כמו תימן , אתיופיה,פיליפינים, אינדונזיה , הודו, פקיסטן ובמצרים.

במשך עשרות שנים, השלטונות סעודיים התעלמו אי סדרים כגון עבודה עבור חברותשאינה בחסות האשרות שלהם אובמקצועות אחרים מאלה המופיעים במסמכי ההגירה שלהם.

שדרבן אתשוק שחור שבו הזרים overstayed אשרות , להגדיר עסקים בלתי חוקיים או בעבודות בשכר נמוך,באזורים שבם הרשויות רצו עובדים סעודיים שכרו על משכורות גבוהות יותר - יישום סיכול רפורמות עבודה רחב היקףשלהעניש חברות על העסקה יותר מאשר זרים המקומיים .

בחודש מרץ במשרדי העבודה ופנים החלו פשיטה משרדים ושווקים לפני שהכריזו על חנינה בחודש אפריל כדי לאפשר לזרים האשרות לתקנםמבלי שנקנס .

לפניהחנינה פגה ביום שניהממשלה פרסם אזהרות חוזרות ונשנות לזרים לתיקון מעמדם או עונשי פנים , כולל מאסר , קנסות וגירוש.

חברות המעסיקות גולים ללא אשרות מתאימות גם תהיה קנס ,כאנשים או חברותשתשלום גולידמי חסותלאשרה שלהם.

"אנחנו רוצים שזרים להישאר בממלכת כדין ", אמר סגן שר העבודה Mufrej אל - Haqbani בדברים שצוטטו על ידיהחדשות הערביות המקומית בשפה אנגלית מדי יום.

תור ארוך השתרך לאורך כל הדרך מחוץ למשרד ויזהכאחד עובדי זרים באסיה ובדרום ערבים ניסו לעזוב מבלי לשלם קנסותלמשתהים . חלקם נשאו את החפצים אישיים בתקווה לעזוב באופן מיידי.

אישה סרי לנקה עובדת כמשרתת עצמאיתבריאד אמרה שהיא וכמה מחבריההחליטה להישאר בבית במקרה שהם נתפסובפשיטות ממשלתיות.

במחוז בתות הבית לזרים בשכר נמוך, רבים , חלק מהחנויות היו סגורותורק עובדים סעודיים שעבדובאחרים. דוכני שוק נעלמו מהרחוב שבו בדרך כלל עסוק ספקי פירות נץ , ירקות, בגדיםוטלפונים ניידים.

Comments

Popular posts from this blog

רשימת חברות סיעוד מורשות - עובדים זרים

זקוקים לעזרה בבחירת עובד זר או חברת סיעוד ? פנו אלינו עכשיו לייעוץ ללא התחייבות מוקד ארצי שיחת חינם - 1-800-200-180 פנה אלינו עוד היום ועובדת סוציאלית תלווה אותך בהגשת המסמכים הנדרשים בהתאמת המטפל ,עד קבלת הזכויות. רשימת חברות סיעוד מורשות - עובדים זרים בישראל קיימות עשרות חברות סיעוד שתפקידן לספק שירותים סיעודיים במסגרת חוק סיעוד. חברות סיעוד מספקות מטפלים ומטפלות לעזרה לקשישים בבתיהם. הקשיש יכול לבחור מרשימת חברות סיעוד לאחר קבלת אישור גמלת הסיעוד מביטוח לאומי. כחלק ממסגרת גמלת הסיעוד ניתן להעסיק עובד זר סיעודי .חברות אשר קיבלו היתר ממשרד התעשיה והמסחר (תמ"ת) ליבוא עובדים זרים בתחם הסיעוד מחויבות לעמוד בכללי איכות שנקבעו במסגרת רישיונן. חברות אלו נמצאות בפיקוח של משרד התמ"ת על ידי עובדת סוציאלית, חברות המורשות להביא לארץ עובדים זרים מחויבות במתן תנאים סוציאליים והדרכה לעובדים ואפשרות להחליף את העובד במידה והוא לא מתאים או מכל סיבה אחרת.מוקד ארצי 24 שעות - מספר חינם 1-800-200-180 לתאום פגישת הכרות הקלק כאן ! חברות סיעוד צפון חברות סיעוד בחיפה , חברות סיעוד בטבריה, חברות ס

שלבים להעסקת מטפלת זרה סיעודית - עובדת זרה לטיפול סיעודי

השלב הראשון להעסקת מטפל זר לטיפול סיעודי– קבלת אישור להעסקת מטפל זר / מטפלת זרה 1. בשלב זה יש להגיש בקשה למוסד לביטוח לאומי בגשה לגמלת סיעוד – הטפסים ניתנים להורדה באתר הקלק כאן , או יינתנו על ידי אופק מטפלים זרים בבית המטופל או בית החולים. לקבלת טופס להחמרת מצב לחץ כאן 2. לאתר קבלת תשובה של הביטוח הלאומי (16 או 18 שעות שבועיות) נציג אופק מטפלים זרים מסייע בהגשת הבקשה לקבלת היתר להעסקת מטפל זר / מטפלת זרה מיחידת הסמך (במשרד התמ"ת). (יש לשלם אגרה ע"ס 275ש"ח) טפסים ינתנו ע"י אופק מטפלים זרים. לתשלום אגרה : לחץ כאן השלב השני – בחירת מטפל זר( מטפלת זרה ) ל טיפול סיעודי (קשיש,נכה,מוגבל) לאחר קבלת היתר להעסקת מטפל זר ( מטפלת זרה ) ממשרד התמ"ת (יחידת הסמך) מתחיל השלב השני והחשוב ביותר בתהליך – בחירת המטפל הזר הסיעודי (מטפלת זרה סיעודית) . אנו מבצעים תהליך רציני המורכב מכמה אלמנטים לבחינת צרכי החולה הסיעודי ומשפחתו, תהליך זה מבוצע על ידי צוות מיומן של עובדים סוציאליים ומאבחנים מקצועיים (עובדי חברתנו). חברתנו תציג למטופל ( חולה סיעודי ) ובני משפחתו מספר מעומדים (מט